poniedziałek, 7 maja 2012

"Herbata z jaśminem" Agnieszka Gil



Autor: Agnieszka Gil
Tytuł: Herbata z jaśminem
Rok wydania: 2012
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Okładka: miękka
Ilość stron: 384
Numer ISBN: 978-83-10-12253-7

Książka pociągała  mnie jeszcze zanim zaczęłam ją czytać. Spodobała mi się niesamowicie okładka, czcionka i uroczy czajniczek u dołu każdej strony. Gdy zaczęłam ją czytać pochłonęła mnie bez reszty.

„Herbata z jaśminem” opowiada smutną, prawdziwą i jakże prawdopodobną  historię siedemnastoletniej Martyny, którą wszyscy nazywają Kura. Dziewczyna mieszka wraz ze swoim ojcem i Starą, którzy nadużywają alkoholu, w dodatku Stara robi awantury Martynie o byle co. Kura zamyka się w swoim pokoju i próbuje odgrodzić od wszystkiego. Przenosi się do nowej szkoły  i powtarza drugą klasę. Pełna rezygnacji Martyna próbuje sobie jakoś poradzić z otaczającym ją światem i tym co się jej przydarza, jednak jej walka z otaczającym ją światem polega na przetrwaniu dnia i pójściu spać. Kura nie wie co chce studiować, kim chce być i co ma ze sobą zrobić. Nie wie również jak uciec od jej świata. Wokół Martyny kręci się trzech chłopaków: Grześ, Leon i Maciek. Oczywiście Martyna sama nie wie co czuje do każdego z nich i jak ma się w stosunku do nich zachowywać, nie wiem również co oni tak naprawdę od niej chcą i co o niej sądzą. Martyna ukrywa się pod czarnymi szerokimi ubraniami, glanami, zafarbowanymi na czarno włosami i mocnym makijażem lecz tak naprawdę jest uczuciową, szukająca akceptacji nastolatką, która nie wie jak ma sobie poradzić z problemami.

Przyznam się, że mam niedosyt :o) Rzadko mi się zdarza abym nie chciała aby książka się skończyła. W tym przypadku tak było i z chęcią poznałabym dalsze losy Kury. Książkę szczerze polecam, pomimo, że może historia w niej przedstawiona jest dość smutna, ukazuje również też ciepłe i szczęśliwe chwile, oraz pokazuje jak wiele naszego szczęścia zależy od podejścia do życia i chęci walki z całym złem jakie nas otacza.

Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Pani Agacie oraz wydawnictwu Nasza Księgarnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz